Wat hebben wij leuke klanten!

Was bij Borgstaete brengen

Een dagje mee met chauffeur Berno

Voor het maken van deze website zijn we met fotograaf Frank Visschedijk een dagje met de WaST-bus meegereden. Chauffeur Berno, die sinds kort het rijden van Frank heeft overgenomen, bracht ons samen met de schone was naar de klanten toe. Onderweg hebben we foto’s gemaakt en enkele van onze klanten gevraagd of ze met ons op de foto wilden. Dat was zo’n leuke dag, dat we hier een paar ontmoetingen en gesprekken willen delen.

Zo zijn we bij de familie Bossink in Rossum geweest. Meneer en mevrouw wassen niet meer zelf, omdat het niet meer gaat. Nu maken ze gebruik van de regeling met de gemeente en halen en brengen wij de was aan huis. En als je dan aan het fotograferen bent, komen natuurlijk de verhalen. Meneer en mevrouw namen alle tijd voor ons, wat een aardige mensen! En dan is het zo fijn om te horen dat mevrouw dik tevreden is met WaST: “Het is mooi schoon, netjes gestreken en altijd op tijd gebracht.”

We hebben daarna gefotografeerd bij de Cocer, één van onze servicepunten. Daar troffen we Kitty. Kitty brengt en haalt de was voor haar schoonmoeder. Ze vertelde hoe prettig het is dat de was zo geregeld is.: “Iedereen is altijd druk, druk, druk, maar je wilt toch tijd houden voor de dingen die belangrijk zijn. Nu de was geregeld is, hou ik ruimte over om leuke dingen doen met mijn schoonmoeder. Dat is toch veel waardevoller? Ik snap niet dat niet meer mensen dit doen!”

We zijn ook bij de Borgstaete in Tubbergen geweest, want daar doen we de was voor veel bewoners. Als je er langer komt, maak je vaak even een praatje en leer je de mensen ook kennen. Mevrouw Asbreuk is een van onze klanten waar we graag komen, omdat ze altijd zo aardig en enthousiast is. En tja, dan doe je soms zelfs een beetje extra. Mevrouw en meneer Asbreuk zijn slecht ter been, dus als het even kan, legt Berno de kleding zelfs voor ze in de kast. Eigenlijk hoort dat niet bij onze service, maar als de tijd het toelaat, doen we dat toch. Al was het alleen maar om die stralende glimlach van mevrouw Asbreuk weer even te zien.

We zijn ook bij een aantal jonge mensen geweest. Een van onze klanten uit Dinkelland maakt lange dagen, is veel op pad en laat daarom het strijken door ons doen. Hij vertelt: “Ik draag veel overhemden en vind het belangrijk om er verzorgd uit te zien, maar ben zelf gewoon geen strijker. Dan is WaST ideaal.” Ook kwamen we bij een jong gezin uit Geesteren. In een druk gezin is het altijd goochelen om werk, huishouding en tijd voor elkaar te combineren.: Moeder Lorraine vertelt: “Als de bus van WaST voor komt rijden, weet je dat je alles weer strak gestreken en schoon op orde hebt. Heerlijk!”

Bij de servicepunten in Vasse en Rossum troffen we nog meer mensen. Eén klant vertrouwde ons toe: “Noem mij maar niet bij naam, niemand weet dat ik mijn was uitbesteed, maar ik ben zo blij met WaST. Het wassen zou ik zelf ook wel kunnen, maar dit scheelt me veel gedoe, dat vind ik gewoon makkelijk. En het strijkwerk is zo netjes, dan kan ik zelf niet eens! Ik vind WaST echt een superoplossing.” Een andere meneer vertelde ons dat hij de was heel bewust bij het servicepunt brengt. “Ik kom niet zo veel meer buiten, maar wil dat eigenlijk wel. Het brengen en halen van de was is voor voor mij een stok achter de deur om toch dat rondje te wandelen. Dan ben ik er even uit, blijf ik in beweging en spreek ik soms ook nog mensen. Dat breekt zo mooi de dag.”

De fotografie was deze dag bijzonder geslaagd, maar de gesprekken met onze klanten zijn minstens zo mooi. Dit is precies waar we het voor doen!